Voorwaarden (artikel 4)

Met het bevestigen van de inschrijving gaan beide leden van de equipe akkoord met het privacy beleid en het de voorwaarden uit het (voorlopige) reglement van de Tulpenrallye. Hieronder staan artikel 4.1 tot 4.7 uit het Pre-1960 en Pre-2000 reglement gekopieerd ten behoeve van de inschrijving.

Inschrijven voor de Tulpenrallye Pre-1960 en Pre-2000 is uitsluitend mogelijk op invitatie. Equipes (bestuurder en navigator) kunnen inschrijven via de website www.tulpenrallye.nl.

De inschrijving is ten minste geopend van 20 september 2025 10:00 uur tot en met 25 oktober 2025 20:00 uur (de initiële inschrijving). Alleen equipes die een volledig inschrijfformulier (incl. foto’s) hebben ingevuld en het voorinschrijfgeld hebben betaald uiterlijk op 1 november 2025 20:00 uur, kunnen worden geaccepteerd binnen de initiële inschrijving periode.

Het maximum aantal equipes aan de 72e Tulpenrallye, de pre-1960 en pre-2000 samen, is vastgesteld op 200. De bekendmaking van de voorlopige deelnemerslijst gebeurt via de website uiterlijk op 1 november 2025 20:00 uur.

Indien het maximum aantal inschrijvingen op 25 oktober 2025 om 20:00 uur nog niet is bereikt, dan zal de inschrijving daarna geopend blijven, tot uiterlijk 1 maart 2026 of tot de dag waarop het maximum aantal inschrijvingen is bereikt.

De organisatie behoudt zich het recht voor om een inschrijving te weigeren. De navigator mag niet jonger zijn dan 16 jaar. Door het verzenden van het inschrijfformulier gaan de beide leden van de equipe akkoord met de rechtsbepalingen van dit reglement en al wat daaronder wordt begrepen.

Bij inschrijving dient elke equipe tevens de volgende informatie aan te leveren:

  • Kleurenfoto van de ingeschreven auto (aanleveren via digitale inschrijving).
  • Pasfoto’s of gezichtsfoto’s in kleur van bestuurder en navigator (aanleveren via digitale inschrijving).
    Tevens dienen zowel bestuurder als navigator bij inschrijving akkoord te gaan met dit reglement en met de privacy verklaring.

De acceptatiebrief wordt op woensdag 28 maart 2026 via e-mail verzonden, nadat de equipe aan alle inschrijfvoorwaarden heeft voldaan.

De opgegeven auto mag na het sluiten van de inschrijftermijn worden vervangen door een andere auto tot uiterlijk dinsdag 5 mei 2026, 18:30 uur. Het wisselen van de auto tijdens de rally is mogelijk onder bepaalde voorwaarden en met consequenties. Zie artikel 8.17 ‘Uitvallen’. Het is slechts toegestaan 1 lid van de equipe te wijzigen tijdens de inschrijfperiode. Indien beide leden van de oorspronkelijk ingeschreven equipe worden gewijzigd vervalt de inschrijving.
Na het sluiten van de inschrijftermijn is wisselen van type (Pre-1960 en Pre-2000) mogelijk tot uiterlijk dinsdag 5 mei 2026, 18:00 uur en alleen indien er nog plaats is in de gewenste klasse.
Het is toegestaan de functie van bestuurder en navigator tijdens de rally onderling te wisselen, indien beiden in het bezit zijn van een geldig rijbewijs en dit op verzoek kunnen tonen. In dat geval blijft de oorspronkelijke inschrijving ongewijzigd. Dit kan gevolgen hebben voor het toekennen van persoonlijke prijzen. Het is niet toegestaan een lid van de equipe tijdens de rally te wisselen voor een nieuw lid.

Pre-1960:Voor deelnemers met een auto met bouwjaar van vóór 1-1-1960.
Pre-2000:Voor deelnemers met een nette sportieve tweedeurs auto, coupé of cabrio (ter beoordeling aan het comité) met bouwjaar van vóór 1-1-2000.

Een equipe kan inschrijven in één team. Een team bestaat uit minimaal 3 en maximaal 5 equipes uit hetzelfde type (Pre-1960 of Pre-2000). Een team inschrijven is mogelijk tot en met zaterdag 11 april 2026. Het inschrijven van een team is gratis. Equipes die zich dan niet in een team hebben ingeschreven zullen door de organisatie in een team worden geplaatst. Publicatie van de teams vindt plaats op zaterdag 18 april 2026. Er zal alleen een teamprijs worden uitgereikt wanneer er meer dan 3 teams deelnemen.

Reguliere inschrijving
Het inschrijfgeld bedraagt € 3.030 per equipe. Bij inschrijving dient € 750 voorinschrijfgeld direct te worden overgemaakt. Het restantbedrag wordt via een eenmalige incassomachtiging door de organisatie geïnd en zal omstreeks 1 februari 2026 van het opgegeven bankrekeningnummer worden afgeschreven. Als de incasso door de bank wordt geweigerd, dan heeft de equipe nog 1 week de tijd om het restant van het inschrijfgeld te betalen. Als dit niet gebeurt, dan vervalt de inschrijving.

Bij het inschrijfgeld zijn inbegrepen, de rallybescheiden als genoemd onder artikel 7.2, 5 diners voor 2 personen (inclusief het feestelijke diner met prijsuitreiking op zaterdag 9 mei 2026), 4 lunches voor 2 personen, de routeboeken en alle andere wedstrijdmaterialen. Hotel-overnachtingen zijn niet inbegrepen bij de inschrijving, hier dient de equipe zelf zorg voor te dragen. Zowel bestuurder als navigator dienen een ERB rallypas via de KNAF te registreren, tenzij zij reeds in bezit zijn van een geldige rally licentie. Deze kosten zijn niet inbegrepen bij de inschrijving. De Tulpenrallye streeft naar een volledig CO2 neutrale rally, de uitstoot kan gecompenseerd worden met de aankoop van een Lifeterra X Tulpenrallye sticker. Daarnaast heeft de Tulpenrallye de ambitie om de rally zonder schadelijke en giftige uitstoot te organiseren. Om hier een eerste stap in de zetten worden alle deelnemende auto’s bij de finish van etappe 5 volgetankt met Ecomaxx Classic Car Fuel. Deze brandstof wordt kosteloos door de organisatie verstrekt. De laatste rallydag wordt hiermee verreden zonder de uitstoot van schadelijke en giftige stoffen.

Tulpenrallye Member inschrijving
Het inschrijfgeld bedraagt € 3.630 per equipe. De equipe krijgt, naast de reguliere items, de mogelijkheid via de organisatie een hotelpakket naar keuze af te nemen bij inschrijving (hotels zijn niet inbegrepen bij het inschrijfgeld). De equipe krijgt een Member kledingitem, een Member avond en diverse extra benefits. Bij inschrijving dient € 750 voorinschrijfgeld direct te worden overgemaakt. Het restantbedrag (inclusief een eventueel afgenomen hotelpakket) wordt via een eenmalige incassomachtiging door de organisatie geïnd en zal omstreeks 1 februari 2026 van het opgegeven bankrekeningnummer worden afgeschreven. Als de incasso door de bank wordt geweigerd, dan heeft de equipe nog 1 week de tijd om het restant van het inschrijfgeld te betalen. Als dit niet gebeurt, dan vervalt de inschrijving.

Businessclub inschrijving
Het inschrijfgeld bedraagt € 4.030 per equipe. De equipe krijgt, naast de reguliere items de mogelijkheid via de organisatie een hotelpakket af te nemen. Bij de inschrijving hoort een advertentie op de website. Bij inschrijving dient € 750 voorinschrijfgeld direct te worden overgemaakt. De equipe ontvangt een zakelijke factuur omstreeks het begin van januari 2026, welke binnen 14 dagen geïncasseerd zal worden.

Partner/Sponsor inschrijving
Een partner of sponsor inschrijving gaat in overleg met het organisatie comité en inschrijven kan daarom niet rechtstreeks via de website. Voor nadere contactgegevens zie artikel 2.4 en 2.5.

33 Club
Equipes die beide 33 jaar of jonger zijn ten tijde van de Tulpenrallye week, kunnen regulier inschrijven met 50% korting op het inschrijfgeld. Er zijn maximaal 10 plaatsen beschikbaar.

Betaling bij inschrijving vindt bij voorkeur plaats op de website via iDEAL. Bedragen kunnen ook worden overgemaakt op rekeningnummer IBAN; NL71 ABNA 0606633596 van Stichting Tulpenrallye te Bosch en Duin. Vermeld altijd de equipenaam en in geval van een zakelijke inschrijving ook het nummer van de nota.

Annulering van een inschrijving door een equipe is alléén mogelijk door middel van een e-mail aan het Rally Office en is alléén geldig wanneer het Rally Office daarvan per e-mail een bevestiging heeft verstuurd.
Wanneer een inschrijving door een andere equipe kan worden overgenomen, wordt het betaalde inschrijfgeld teruggestort met aftrek van € 100 administratiekosten. Indien er geen andere equipe de inschrijving kan overnemen dan geldt het volgende:

  • Wanneer de rally wordt afgelast wordt minimaal 20% van het inschrijfgeld terugbetaald.
  • Bij weigering van de equipe door de organisatie wordt het al ontvangen inschrijfgeld terugbetaald.
  • Bij annulering door een reguliere equipe voor 1-3-2026 is totaal € 750 verschuldigd.
  • Bij annulering door een reguliere equipe tussen 1-3-2026 en 11-4-2026 is totaal € 2.000 verschuldigd.
  • Bij annulering door een Tulpenrallye Member of Businessclub inschrijver zijn de genoemde bedragen respectievelijk € 600 en € 1.000 hoger dan bij een reguliere inschrijving.
  • Bij annulering door een equipe na 11-4-2026 is het complete inschrijfgeld verschuldigd.